Jak připravit nemovitost k prodeji a zvýšit tak prodejní cenu?

Každý z nás je při koupi čehokoliv ovlivněný prvním dojmem - sako ve výloze nebo auto se zářivým leskem v bazaru. Když při prodeji auta odvážíme našeho plechového miláčka do autobazaru, necháme jej kompletně vyčistit, umýt a voskem oživit barvu a lesk, aby se budoucí motorista  zamiloval na první pohled a vybral si z nabídky právě to naše  a my se těšili z rychlého prodeje.

Se svými domy a byty si při plánovaném prodeji většinou tolik práce nedáme. A to je velká  škoda. Všichni si rádi pořizujeme hezké věci, bydlíme v příjemných, útulných bytech, kde je naší rodině dobře a přátelé se u nás cítí příjemně.

Prodej bytu nebo domu řešíme převážně méněkrát než prodej našeho auta. Homestaging nám sladěním, promyšleným uspořádáním a dalšími úpravami v bytě umožní představit naši nemovitost jako harmonický a příjemný domov.  Pro kupující je pak daleko snadnější představit si snídat, obědvat či večeřet u „takového stolu“.

Při homestagingu využíváme převážně stávající zařízení a naším cílem je upravit interiér s minimálními náklady, s použitím stávajícího vybavení. Nemovitost doplňujeme o nové  dekorační předměty, látky, závěsové materiály, čerstvé květiny apod.. Vyzdvihnout přednosti, ukázat prostor a harmonii, které nemovitost poskytuje, je naším hlavním záměrem.

Homestaging nezakrývá nedostatky - praskliny ve zdi, plíseň v rohu místnosti nebo poškozenou podlahu. Tyto drobné vady doporučujeme majitelům odstranit, protože zájemce si po odchodu z Vašeho bytu bude pamatovat právě toto. 

Náš příklad z praxe:

Naše klientka se přestěhovala do Prahy a požádala nás o prodej svého bytu v Hradci Králové. Byt byl v původním stavu a až na pár skříněk a drobného vybavení, které se do nového bytu nehodilo, prázdný. Prázdný, ale s pozůstatky pomalovaných stěn od dětí, výmalbou v podobě mořských vln v dětském pokoji a tapetou v chodbě, jejíž životnost dokončilo stěhování. Domluvily jsme se na prodeji bytu a přípravě nemovitosti k prodeji a to tak, že jsme provedly:

  1. kompletní úklid,
  2. vymalování,
  3. pořízení záclon k zútulnění prostoru,
  4. drobné opravy prostoru – úprava rozmístění nábytku
  5. dekorace v podobě květin.

Byt se prodal do týdne, majitelka byla mile překvapena, když jsme ji už po druhé prohlídce informovali o kupci.

Díky homestagingu se nám daří navýšit prodejní cenu nemovitosti až o 10% a někdy i více.

Doporučujeme Vám všem, milí prodávající, věnovat energii a péči Vaší nemovitosti již před focením a před první prohlídkou.

Při koupi nemovitosti jsme obzvlášť ovlivněni prvním dojmem. Nikdy neuděláte první dojem  na druhý pokus, jak u pracovního pohovoru, tak u prezentace  Vaší nemovitosti.

Základní pravidla:

  • funkčnost a střídmost
  • uklizení osobních předmětů, např. sbírek mušlí z dovolené, prázdné krabice pod postelí, rodinné fotografie
  • sladění stylů a barevnosti nejen nábytku, ale i stěn, doplňků a textilu

Pokud přemýšlíte nad prodejem Vaší nemovitosti, sjednejte si s námi nezávaznou schůzku a společně probereme Vaše konkrétní požadavky.

Chcete vědět ještě něco víc o prodeji? Stáhněte si EBOOK

Markéta Vašatová
19. květen 2017

K tématu vám ochotně sdělí více informací Bc. Markéta Vašatová

Markéta Vašatová
Odesláním tohoto formuláře dáváte souhlas se zpracováním vašich osobních údajů.
Neplatný vstupNeplatný emailNeplatný vstupNeplatný vstup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informacíSouhlasím