Prodávat "S" nebo "BEZ" realitní kanceláře

Prodávat

Když už se rozhodnete prodávat svoji nemovitosti, často stojíte před rozhodnutím, zda-li využít služeb realitní kanceláře či nikoliv. Když už se rozhodnete využít služeb realitní kanceláře, často jste bezradní v tom, jakou realitní kancelář si máte vybrat. Nejlepší je, pokud dostanete doporučení na osvědčeného realitního makléře, ale NE vždy je toto doporučení zárukou prodeje.

Působím v realitní branži osmým rokem a ráda bych se s Vámi podělila o moje zkušenosti při výběru realitní kanceláře. 

Obecně realitní kanceláře nabízejí podobné služby v tomto:

-      Internetovou inzerci

-      Inzerci v tiskových médiích

-      Právní servis

-      Finanční servis pro kupující

-      Některé ještě k tomu nabízejí vypracování znaleckého posudku a podání daňového přiznání na finanční úřad….

Všechny tyto služby vnímám jako základní služby a ty můžete dostat od každé realitní kanceláře. Ovšem, dle mého názoru, záleží na úplně jiných věcech.

Standardně to probíhá takto: Schůzka nebo náběr nemovitosti (jak mi v naší branži říkáme) je o tom, že si makléř danou nemovitost nafotí, vyzjistí o ni pár informací, kývne Vám na cenu, kterou Vy chcete a do 30 minut odchází….s tím, že až bude mít zájemce, tak se Vám ozve. Někdy Vám ještě narychlo podstrčí podepsat smlouvu a Vy po čase zjistíte, že jste podepsali exkluzivní smlouvu o čemž jste vůbec nebyli informování…. Jste naštvaní, Vaše důvěra se vytratila a začnete mít tím pádem zlost na všechny realitky….A makléře, který u Vás byl na návštěvě, jste již dlouho neslyšeli…ani neviděli.

Realitního makléře by mělo zajímat:

  • Vaše osobní situace - proč Vaši nemovitost chcete prodat. Zda-li ji vůbec chcete prodat. Několikrát jsem zažila, že klienti nechtěli prodat, jen nevěděli, jak naložit se svoji situací
  • Co získáte tím, že Vaši nemovitost prodáte – vylepší se Vaše situace?
  • Jakou máte představu o časovém průběhu (tlačí Vás čas? Potřebujete prodat, nebo jen tak zkoušíte prodávat a máte dostatek času..)
  • Jakou máte představu o ceně a z čeho jste při určování ceny Vaší nemovitosti vycházeli
  • Máte se kam odstěhovat, nebo potřebujete rovnou koupit jinou nemovitost
  • A tak dále, a tak dále….

Na základně těchto otázek vypracováváme strategii prodeje, která pomáhá klientovi zorientovat se na trhu nemovitostí.

Ve strategii je obsaženo:

  • Zhodnocení současného stavu N
  • Konkurence na trhu, která má vliv na určování ceny N
  • Možné návrhy na přípravu N na prodej (vylepšení N)
  • Návrh ceny a práce s cenou
  • Různá časová hlediska uskutečnění prodeje…
  • Měsíční zhodnocení vzájemné spolupráce

Tato strategie Vám pomáhá vidět situaci reálně: stav nemovitosti, cenu N, čas uskutečnění…

Na základě toho může dál plánovat Vaše životní kroky.

Někdy se stává, že někteří prodávají svoji nemovitost několik měsíců i let, jsou ze své situace unaveni, naštvaní a nechápou, proč se jim nedaří prodat…, hroutí se jim jejich plány a představy do budoucna.

Bohužel většinou zjištuji, že na začátku prodeje jim makléř přikývl na jejich cenu, makléř je nekontaktuje, nedává jim zpětnou vazbu z prohlídek (oni netuší, co se děje, bojí se makléři zavolat, tak jen čekají, co bude dál), makléř ani nenavrhne po delší době jiný postup, jinou cenu….

Vyberte si takovou realitní kancelář, která

  • bude Vaším partnerem
  • která Vám sdělí (i když někdy ne příjemně pro Vás) realitu o Vaší nemovitosti, o ceně, o konkurenci
  • která s Vámi bude v kontaktu a bude s Vámi jednat upřímně
  • která Vám nabídne propracovaný postup prodeje ušitý přímo na míru pro Vaši situaci
  • která bude mít lidský přístup a bude se o Vás zajímat

 

 

 

 

 

 

 

Markéta Vašatová
06. leden 2017

K tématu vám ochotně sdělí více informací Bc. Markéta Vašatová

Markéta Vašatová
Odesláním tohoto formuláře dáváte souhlas se zpracováním vašich osobních údajů.
Neplatný vstupNeplatný email{captcha:validation}Neplatný vstup